تعمیرات گوشی orod

اُرُد از سال ۱۳۹۱ در ایران توسط شرکت ایرانیان قائم تأسیس شد و در زمینه ساخت تلفن هوشمند، تبلت و تجهیزات الکترونیک فعالیت می‌کند. محصولات هوشمند این شرکت دارای سیستم‌عامل اندروید هستند. در مورد اینکه اندروید چیست باید گفت اندروید یک نرم افزار، سیستم عامل است که توسط شرکت گوگل ساخته شده و با گذشت زمان نسخه های جدید آن با پیشرفت های چشمگیری عرضه می‌شود؛ در ابتدا سیستم عامل اندروید تنها بروی تلفن های هوشمند اندرویدی پیدا می‌شد، ولی امروزه ساعت ها، تلوزیون ها و.. بسیاری دیگر از دستگاه های هوشمند از این سیستم عامل بهره می‌گیرند و به عنوان یکی از سیستم عامل های محبوب موجود است، باید گفت اندروید نوعی مترجم بین شما و دستگاه شماست که باید درخواست های شما را به سخت افزار بفهماند تا سخت افزار درخواست شما را اجرا کند.

گوشی های تلفن همراه امروزی به دلیل اندازه مناسب و بعضأ کوچک که قابل حمل هستند ونیز امکانات بسیاری که دارند مورد توجه هستند و می توان گفت از جمله دستگاه هایی هستند که تقریبأ همه لزوم آن را در زندگی خود احساس می کنند. نیازی نیست که حتمأ گوشی تلفن همراه شما پیشرفته ترین مدل آن باشد و تمامی امکانات را داشته باشد حتی کمترین قابلیت های آن نیز بسیار مورد توجه است. هر کدام از گوشی های تلفن همراه در هر برند و مدلی که هستند دارای نقاط قدرت و ضعف می باشند و بر اساس نیاز کاربر که تمایل دارد کدام بخش از آن به خوبی کار کند تا نیازهای او رفع شود انتخاب می شوند.

تعمیر گوشی ارد(orod)

گوشی های تلفن همراه یا در اصطلاح عامیانه موبایل دارای اجزای مختلفی می باشند و در ساختار کلی نسبتأ مشابه هستند و تفاوت های جزئی دارند و در مورد سیستم نرم افزاری بنا به کارکردی که دارند با هم متفاوت هستند. در موبایل قطعات آن روی برد اصلی سوار می شوند. اما چون دستگاه موبایل کوچک بوده و ساختاری جمع و جور دارد کمی با بقیه بردهایی که برای مثال در کامپیوتر وجود دارد متفاوت است و این بردها دارای ۷ لایه بوده که از داخل هر کدام از این لایه ها مدارهای مختلف عبور داده شده اند و این مدارها در قسمت هایی از برد به هم متصل می شوند که به این قسمت ها متالیزه گفته می شود. هر مدار دارای اجزای مختلفی مانند مقاومت، خازن، سلف، دیود، دیود نوری، کریستال که قطعه‌ای دو پایه است که بیش‌تر برای نوسان‌سازی استفاده می‌شود، ترانزیستور، آی سی است. از دیگر اجزای گوشی موبایل می توان صفحه نمایش ال سی دی، آنتن، اسپیکر، میکروفون، باتری، اتصال دهنده ها و سیم های رابط می توان نام برد. هر کدام از اجزایی که ذکر شد بر کارکرد گوشی تأثیر گذار بوده و عملکرد آن را نشان می دهد.

تعمیرات گوشی ارد(orod)

خرابی های گوشی تلفن همراه ارد(orod):

اجزای داخلی دستگاه موبایل را تا حدودی متوجه شدیم که چه قطعاتی هستند. هر کدام از این اجزای ریز که روی صفحه ای سوار شده اند بسوزد از مدار خارج می شود و اختلال در عملکرد سایر قطعات به وجود می آورد و بنابراین گوشی کار خود را به درستی انجام نمی دهد. برای مثال اگر مقاومتی بسوزد چون وظیفه آن برای سادگی اگر بخواهیم بگوییم این است که جریان ورودی را کاهش می دهد و خب در چنین شرایطی که مقاومت نباشد جریان بیشتر وارد شده و به دیگر اجزا صدمه وارد می شود. در مورد خازن می توان گفت انرژی الکتریکی را ذخیره و تأمین می کند برای مثال فلش دوربین گوشی‌تان به ولتاژ بالایی نیاز دارد، این ولتاژ بالا را خازن تأمین می‌کند.

خرابی های گوشی تلفن همراه به دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند. بخش سخت افزاری به قطعات داخلی و قابل لمس اتلاق می شود و لازمه ان آشنایی با قطعات و کارکرد و ساختار آن می باشد و اگر شخص تعمیرکار به این موارد مسلط باشد به خوبی نقاط ضعف را تشخیص می دهد و رفع می کند. از موارد خرابی می توان ایراد باتری نام برد برای مثال دیر شارژ شدن، زود خالی کردن، داغ شدن بسیار آن که اختلال در کارکرد باتری عملکرد کلی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد چرا که گرما به قطعات حساس برد آسیب رسانده و آن را خراب می کند. کندی و دیر پاسخ گویی صفحه تاچ گوشی در صورتی که گوشی تاچ باشد. کار نکردن دکمه ها که ممکن است برد آن قسمت خراب شده باشد یا کثیف شده باشد که باید توسط متخصص این کار انجام شود. شکسته شدن یا خراش برداشتن صفحه نمایش که باید تعویض شود و امکان تعمیر وجود ندارد. خراب شدن پورتها و خاموش شدنن ناگهانی گوشی حین انجام کار، داشتن تصویر اما خروجی صدا را نداریم و بالعکس و بسیاری موارد دیگر.

از مشکلات نرم افزاری که برای دستگاه ممکن است پیش آید می توان به ویروسی شدن دستگاه اشاره کرد که ممکن است در اثر اتصال به اینترنت و استفاده از یک فایل نا امن منتقل شده باشد برای از بین بردن ویروس اگر خیلی مشکل ساز نباشد می توان با ویروس کش های مخصوص گوشی های موبایل از بین برد. در برخی مواقع این ویروس عملکرد سیستم را مختل کرده و اجازه دسترسی به بقیه فایل ها را نمی دهد در این صورت باید گوشی به اصطلاح فلش شود تا مشکل بر طرف شود. اجرا نشدن برخی برنامه هایی که قبلا روی گوشی اجرا می شده و  الان با مشکل اجرا مواجه شده است که خب ممکن است به دلیل ناسازگاری و تداخل با برنامه ای دیگر باشد یا نیاز به آپدیت داشته باشد.

موارد ذکر شده برخی از مشکلاتی هستند که دستگاه موبایل یا گوشی تلفن همراه با آن رو به رو است و مسلمأ هر گونه اختلال در عملکرد علتی دارد که باید توسط متخصص مجرب که آگاهی و اشراف کامل به سیستم عملکرد دستگاه دارد عیب یابی و بررسی شود. مجتمع فنی ملی پایتخت با داشتن کادری مجرب در زمینه تعمیرات انواع گوشی های تلفن همراه با امکانات و تجهیزات پیشرفته در زمینه عیب یابی و استفاده از قطعات اصل در تعمیر گوشی ها توانسته است نامی با اعتبار در بین تمامی مراکز تعمیراتی داشته باشد. در صورت بروز خرابی در سیستم گوشی تلفن همراه خود می توانید با واحت تعمیرات گوشی مجتمع فنی تعمیرگوشی تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۰۱۸۲۳

آدرس » تهران-میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تعمیرات گوشی orod