تعمیرات گوشی هایر

آخرین باری که با تلفن همراه خود فاصله داشته اید چه مدت بوده است؟ یا به چه میزان بوده است؟ تقریباً می توان گفت اکثریت ما چنین زمانی را به یاد نخواهیم آورد. این در حالی است که زمانی نه چندان دور، چیزی به اسم موبایل و شبکه ی موبایل وجود خارجی نداشت و انسان ها با فاصله گرفتن از خطوط ثابت تلفن تقریباً به هیچ وسیله ی ارتباط راه دور دیگری دسترسی نداشتند. استفاده از گوشی های تلفن همراه به حدی گسترده شده است که به یک امر عادی تبدیل شده است و جز کارهای روزمره ما شده است. استفاده از تکنولوژی گوشی های تلفن همراه مانند رویایی در روزگار قبل بود اما امروزه چنین نیست.

وابستگی ما هم به استفاده از این وسیله به حدی شده است که با کوچکترین بروز اختلالی در روند کارکرد آن دچار آشفتگی شده و در صدد رفع آن در اسرع وقت می پردازیم.موبایل هایر یک دستگاه موبایل یا تلفن همراه همان گونه که از نامش پیداست یک تلفن قابل حمل است که می تواند از طریق یک ارتباط دهنده ی رادیویی، زمانی که کاربر در محدوده ی تحت پوشش سرویس دهنده ی تلفن همراه ثابت است و یا حرکت می کند، به برقراری و دریافت تماس های تلفنی بپردازد. به عبارت دیگر تلفن همراه ما از طریق یک ارتباط رادیویی به سیستم های سوییچینگ اپراتور تلفن همراه متصل می شود که ارتباط ما با شبکه ی تلفن عمومی را برقرار می کنند.

اما این دستگاه پر کاربرد چگونه کار می کند؟ دستگاه گوشی تلفن همراه را می توان یک رادیو دو طرفه دانست که سیگنال‌های رادیویی را از طریق ایستگاه‌های تلفن همراه می‌فرستد و دریافت می‌کند. وقتی که ما گوشی تلفن همراه خود صحبت می‌کنیم، پیام صوتی یا به عبارتی امواج صوتی که تولید می کنیم تبدیل به امواج رادیویی می‌شود. امواج رادیویی از میان هوا عبور می‌کنند تا زمانی که به نزدیکترین ایستگاه برسند. این ایستگاه، تماس یا پیام ما را در سراسر شبکه‌های ارتباطی می‌فرستد و پس از آن، تماس به دریافت‌کننده مورد نظر می‌رسد. یک ایستگاه پایه در مجاورت تلفن همراه امواج رادیویی را برای دستگاه گیرنده می‌فرستد تا دستگاه گیرنده آن‌ را تشخیص دهد. گوشی تلفن همراه دریافت‌کننده سیگنال‌ها را به صدا تبدیل می‌کند و تماس تلفنی به این صورت بر قرار می شود. ایستگاه‌هایی که شبکه تلفن همراه را شکل می دهند دارای آنتن مایکروویو هستند و معمولا در مکان های بلند مانند تیر چراغ برق یا برج نصب می‌شوند. آن‌ها دارای فرستنده‌های رادیویی کم انرژی هستند که ارتباط بین تلفن همراه و سوییچ را تقویت می‌کنند. سوییچ تماس را با سایر مشترکین که ارایه‌دهنده خدمات مشابه هستند متصل می‌کند.
گوشی‌ تلفن همراه انرژی مورد نیاز خود را از باتری به دست می‌آورد که می تواینم با استفاده از نیروی برق شارژ کنیم. باتری‌های نیکل هیدرید فلزی یا لیتیم یون در گوشی‌های همراه به کار برده می‌شوند. بسیاری از گوشی های تلفن همراه از باتری‌های لیتیوم پلیمر استفاده می‌کنند. داشتن وزن سبک و انعطاف پذیری بالا از نظر شکل پذیری از جمله مهمترین دلایلی است که استفاده از این نوع باتری را بیشتر کرده است. زیر باتری تلفن همراه یک میکروچیپ قرار دارد که به عنوان ماژول شناسایی مشترک شناخته می‌شود و به عنوان سیم کارت نیز مشهور است. این تراشه کوچک اطلاعاتی در مورد پیکربندی تلفن همراه و اطلاعاتی در مورد تلفن در خود ذخیره می‌کند.تعمیرات گوشی هایر
وقی  که گوشی تلفن همراه خودمان را روشن می‌ کنیم، با استفاده از سوئیچ تماس‌های ورودی را نشان می‌دهد. تلفن همراه به سیگنال‌هایی که توسط ایستگاه‌های پایه اطراف پوشش داده می‌شود و سوئیچ‌هایی که بین این مکان‌ها قرار دارد گوش می‌دهد. یک دستگاه می‌تواند بدون ایجاد اختلال در تماس خروجی توسط انتقال تماس از یک کانال به کانال دیگر بین شبکه‌ها جابه‌جا شود. این فرآیند به عنوان “دست به دست” نامیده می‌شود.
تکنولوژی ای که در گوشی های تلفن همراه وجود دارد طی نسل های متمادی تکامل یافته است. تلفن همراه‌های نسل اول در سال ۱۹۷۹ در ژاپن با شبکه‌هی آنالوگ تکامل یافتند. سیستم‌های نسل دوم در سال ۱۹۹۱ در فنلاند آغاز به کار کردند و با استفاده از فن‌آوری دیجیتال مانند GSM و CDMA ساخته شدند. نسل سوم سیستم‌ها در سال ۲۰۰۱ در ژاپن شروع به کار کردند. آنها از داده‌ها با سرعت بالا و خدمات صوتی پشتیبانی می‌کردند. ۴G یک قدم از ۳G مقدم‌تر است. سیستم‌های نسل چهارم دسترسی به اینترنت همراه، تلویزیون همراه، ویدیو کنفرانس و IP تلفنی را ارائه می‌دهند و همه اینها سرعت‌های بالاتر قابل ملاحظه‌ای نسبت به خدمات نسل قبل دارند.

همه امکاناتی که برای گوشی های تلفن همراه شمرده شد توسط شرکت های الکترونیکی و دیجیتالی در سراسر دنیا امروزه ایجاد و پشتیبانی می شود. شرکت های بزرگی چون اپل، سونی و … که به نام هستند و شرکت های تازه پا گرفته و یا شرکت هایی که در مناطق خاصی فعالیت می کنند. از جمله شرکت هایی که ما می شناسیم و یا بهتر بگوییم نام آن ها را با محصولات دیگری در خاطر خود داریم “هایر” می باشد. هایر (Haier) یا گروه شرکت‌های هایر یک شرکت چندملیتی تولیدکننده لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی است که در چینگدائو، استان شاندونگ، چین می‌باشد. این شرکت محصولات مختلف را طراحی، توسعه و تولید کرده و به فروش می‌رساند، که برخی از این محصولات عبارتند از: سیستم‌های تهویه مطبوع، تلفن همراه، کامپیوتر، اجاق‌های مایکروویو، ماشین لباسشویی، یخچال وفریزر و تلویزیون و … . با اینکه این گوشی در بازار پر رقابت گوشی ها قرار گرفته است اما علاقمندان خود را دارد که از این محصول استفاده می کنند.

تعمیرات گوشی هایر

خرابی های گوشی های تلفن همراه هایر:

گوشی های تلفن همراه هایر هم مانند دیگر هم نسل های خود ممکن است در روند کار خود با مشکلاتی مواجه شوند و بنابراین نیاز به رسیدگی و رفع شدن داشته باشند. قطع شدن ناگهانی صدا و تصویر در حین کار با گوشی، به درستی شارژ نشدن گوشی، زود خالی شدن باتری گوشی، کار نکردن دکمه های گوشی، کند بودن سرعت عملکرد صفحه لمسی، نشناختن سیم کارت و یا کارت حافظه، ویروسی شدن گوشی، هنگ کردن، عدم اجرای برنامه های کاربردی در صورتی که قبلا اجرا می شدند و بسیاری موارد دیگر که هر کدا نشان از عملکرد نادرست گوشی تلفن همراه دارد و نشان دهنده وجود اختلال است.

در صورتی که گوشی تلفن همراه شما با مشکل در روند کار خود مواجه شده است می توانید با واحد تعمیرات گوشی تلفن همراه (موبایل) مجتمع فنی تعمیرگوشی تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز بررسی و رفع شود.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲

آدرس» تهران –میدان انقلاب به سمت آزادی – جمالزاده شمالی- تقاطع نصرت-ساختمان۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تعمیرات گوشی هایر