تعمیرات گوشی هیوندای

گوشی های تلفن همراه امروزی را می توان به عنوان عضو اصلی و تجهیزات اولیه زندگی خود دانست که گویی همواره باید همراه خود داشته باشیم و در صورت نبودن آن یا بروز مشکل برای آن بخشی از زندگی و برای برخی تمامی برنامه ها بهم خواهد ریخت. اهمیت استفاده و داشتن گوشی تلفن همراه تا حتی ۱۰ سال گذشته شاید چندان به چشم نمی آمد اما با افزوده شدن قابلیت های فوق العاده به گوشی ها باعث شده است که حتی کودکان هم از این دستگاه متناسب با نوع کاربری شان استفاده کنند.

استفاده از گوشی های تلفن همراه صورت های مختلفی دارد و متناسب با نوع کاری که کاربر از آن انتظار دارد هم انواع مختلفی در دسترس اوست تا بتواند به راحتی از آن استفاده کند و کار خود را پیش ببرد. حتی گوشی های تلفن همراهی طراحی شده اند که متناسب با سن افراد هست و همچنین شرایط کاری و موقعیت شغلی کاربر که ممکن است در شرایط نا مساعد محیطی و جوی باشد؛ از  این رو نیاز دارد که گوشی او دارای ویژگی های خاصی از نظر ساختار ظاهری و قطعات داخلی داشته باشد. بنابراین این شرایط و موقعیت افراد شرکت های تولید کننده گوشی های تلفن همراه برای در دست داشتن بازار خود پیگیر علاقه و نیاز مشتری هستند تا او را راضی و همراه نگه دارند.

گوشی های تلفن همراه همگی از نظر ساختار کارکردی و قطعات بسیار شبیه هم هستند و تفاوت آن ها در برنامه نویسی آن و شکل ظاهری است که انواع مختلفی دارند. هر گوشی تلفن همراه بر اساس نوع برنامه ای که برای آن تعریف می شود عملکردی را پیش می گیرد و قابلیت اجرای برنامه های کاربردی و نرم افزارها را دارد. از نظر ظاهری هم ممکن است مشابهت هایی بین برند ها وجود داشته باشد. اما از چند سال گذشته طرح های مختلفی روانه بازار شده اند که همگی طرفدارای خاص خود را داشته اند.تعمیر گوشی

در مورد ساختار داخلی گوشی های تلفن همراه صحبت شد. هر گوشی تلفن همراه از قدیمی ترین نوع آن تا به روزترین آن دارای اجزایی هستند که مشترک هستند و بعضأ در عملکردی که برای گوشی تعریف می شود ممکن است تفاوت جزیی داشته باشند. به صورت کلی می توان گفت گوشی های تلفن همراه دارای این اجزا هستند:

صفحه نمایش: اغلب به عنوان مشخصه ظاهری از آن صحبت می شود. در گذشته که گوشی های تلفن همراه متشکل از صفحه نمایش و صفحه کلید بسیاری از کارهای که با استفاده از کلیدها انجام می شد در صفحه ظاهر می شد و اهمیت داشت اما گوشی های امروزی که تمامأ صفحه نمایش هستند مسلمأ اهمیت آن چندین برای می شود چرا که تمامی کارهای و عبارتی رابط بین کاربر و مرکز اجرایی آن است.

باتری: همه قطعات سخت افزاری گوشی تلفن همراه چه قطعات کوچک و چه بزرگ، برای فعالیت خود به انرژی نیاز دارند و این انرژی از طرف باتری تامین می‌شود.

سیستم رو تراشه (SoC): همانطور که از نام آن‌ پیداست، گوشی های تلفن همراه هوشمند در واقع یک کامپیوتر همراه کوچک است و از طرفی تمامی کامپیوترها به یک واحد پردازش مرکزی (CPU) و یا همان پردازنده برای اجرای نرم افزار و تحیل خواسته‌ها نیاز دارند. از آنجایی که پردازنده نمی‌تواند به تنهایی جوابگوی تمامی فرآیندها باشد، اهمیت دیگر قطعات سخت افزاری موبایل برای اعمال گرافیکی، ارتباطات بدون سیم و موبایلی و همچنین دیگر موارد مشخص می‌شود. تمامی این قطعات بر روی یک تراشه تکی با نام (SoC –> System-on-a-Chip) سوار می‌شوند.

واحد پردازش مرکزی (CPU): همانطور که از نام ان مشخص است بخش اصلی گوشی های تلفن همراه است که وظیفه پردازش اطلاعاتی که ما نیاز داریم در اختیارمان قرار بگیرد (عملکرد خاصی از گوشی که مد نظر ماست) بر عهده آن است.

واحد پردازش گرافیکی (GPU): یکی از مهمترین قطعات سخت افزاری گوشی های تلفن همراه امروزی پردازنده گرافیکی است. این قطعه، یک موتور پردازش دستورات گرافیکی است که بیشتر در زمان مواجهه با محتوای سه بعدی کاربرد دارد، هر چند می‌تواند در پردازش محتوای عادی نیز دخالت داشته باشد.

واحد مدیریت حافظه (MMU): واحد مدیریت حافظه به عنوان بخشی از واحد پردازش مرکزی محسوب می‌شود. برای کارکرد صحیح حافظه مجازی می‌بایست نگاشتی بین آدرس های مجازی و آدرس فیزیکی وجود داشته باشد. به این ترتیب، وقتی واحد پردازش مرکزی می‌خواهد تا به یک آدرس مجازی دسترسی پیدا کند، MMU به صورت خودکار آن را به یک آدرس فیزیکی نگاشت می‌کند. مزایای استفاده از حافظه مجازی را باید موارد زیر دانست:

  • یک اپلیکیشن به محل خود در حافظه فیزیکی رم اهمیتی نمی‌دهد.
  • هر اپلیکیشن تنها به فضای آدرس خود دسترسی داشته و در کار دیگر اپلیکیشن‌ها اختلالی ایجاد نمی‌کند.
  • دیگر نیازی نیست تا یک اپلیکیشن در خانه‌های پیاپی حافظه ذخیره شود و به این ترتیب امکان استفاده از حافظه صفحه به صفحه ممکن می‌شود.

حافظه های کش L1 و L2، پردازنده تصویر و ویدئو، بخش حافظه و ذخیره سازی، مودم ها، دوربین، صدا و بسیاری موارد دیگر که جز قظعات اصلی گوشی تلفن همراه هستند و کارکردی را به عهده دارند.

اجزای داخلی گوشی

شرکت های بسیاری در سراسر دنیا گوشی های تلفن همراه تولید می کنند که دارای کیفیت خوبی هستند و کاربران بسیاری دارند. یکی از شرکت هایی که گوشی تلفن همراه تولید می کند هیوندای هست که ما بیشتر این شرکت را به عنوان یک شرکت تولید کننده خودرو می شناسیم. این شرکت خودروی جدید خود را با نام النترا ۲۰۱۷ با سیستم خودکار اندرویدی معرفی کرد و اکنون به نظر می رسد که قصد بازگشت به بازار موبایل را دارد تا شاهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند هیوندای باشیم. گوشی‌های تلفن همراه هوشمند هیوندای به‌ صورت مستقیم از طریق وب سایت شرکت به فروش نمی رسند، بلکه توسط شرکت‌های حامل کوچک مانند GCI، iWireless و Viaero با قیمت نه چندان بالا و مشخصات سخت افزاری مختلف عرضه می‌شوند. این شرکت عمده محصولات خود را در آمریکای جنوبی برای فروش متمرکز کرده است.

تعمیرات گوشی هیوندای

خرابی های گوشی تلفن همراه هیوندای

در مورد اجزا و قطعات داخلی گوشی تلفن همراه صحبت شد و دیدیم که گوشی ها دارای چه اجزای حساسی هستند و این اجزا بر روی بردی قرار می گیرند. این قطعات بسیار کوچک هستند و عیب یابی مشکل گوشی تلفن همراه در صورتی که مربوط به برد باشد بسیار مشکل است. اما به صورت کلی می توان گفت گوشی های تلفن همراه مشکلات مشترکی دارند و برخی بعضأ مشکلات تا حد غیر قابل رفع دارند. خرابی باتری، صفحه نمایش، عدم کارکرد اسپیکر، دکمه ها، هنگ کردن گوشی موقع اجرای برنامه ها و بسیاری موارد دیگر نشان از وجود خرابی و اختلال است.

در صورت بروز خرابی و اختلال در عملکرد گوشی تلفن همراه خود می توانید با واحد تعمیرات موبایل (گوشی تلفن همراه) مجتمع فنی تعمیر گوشی تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس» تهران –میدان انقلاب به سمت آزادی – جمالزاده شمالی- تقاطع نصرت-ساختمان۹۸-واحد۳

تعمیرات گوشی هیوندای