تعمیرات گوشی ایسر

بشر در طول زندگی خود ابداعات و اختراعات بسیاری داشته است که برای بهبود زندگی او بوده است. برخی از آنها با اینکه مهم بوده اند اما چندان به چشم نمی آیند ولی برخی دیگر بسیار کاربردی و همه گیر شده اند به طوری که از همه نوع قشر و سنی می توانند از آن استفاده کنند. در حدود یک قرن است که لوازم الکترونیکی با رشد سریعی همراه هستند به طوری که در چند سال اخیر شاهد ساخته شدن لوازمی بوده ایم که شاید ۱۰۰ سال پیش کسی تصورش راه م نمی کرد. اما بشر خیال پرداز رویای  خود را به حقیقت تبدیل کرد و آن ها را ساخت.

از جمله دستاوردهای مهم بشر تولید گوشی های تلفنن همراه است که روند به شدت سرعتی و رو به رشدی را طی می کند و هر از گاهی امکان جدیدی به قابلیت های آن افزوده می شود. در این زمان شرکت های بسیاری برای تولید گوشی های تلفن همراه ایجاد شده اند که هر کدام بازار مخصوص به خود را دارند و همچنان نیز شرکت های جدیدی در این راستا ظهور پیدا می کنند. از شکرت های به نام و شناخته شده می توان به ایسر اشاره کرد.

تعمیر ایسر

شرکت ايسر، يک شرکت چند مليتی است که مرکز آن در تايوان قرار دارد و به توليد کامپيوترهای روميزی، لپ‌تاپ، PDA، سرور، دستگاه‌های ذخيره اطلاعات (Storage Device)، صفحه نمايش و لوازم جانبی کامپيوتر مي‌پردازد. همچنین ايسر سرويس‌های تجارت الکترونيک را به طيف وسيعی از مشتريان نظير بازرگانان، دولت، مراکز آموزشی و کاربران خانگی عرضه می کند. بیشتر ما محصولات ایسر را با لپ تاپ و کامپیوترهایش می شناسیم چرا که کامپيوتر ايسر سابقه طولانی در نوآوری مستمر دارد و اين نوآوری باعث قدرت هر چه بيشتر اين برند شده است. این شرکت تلاش های بسیاری در جهت حضور در بازار جهانی کرده است تا شناخته شود. این شرکت توانست در سال ۱۹۹۶ نوع جدید از پخش کننده های صوتی و تصویری در کنار تولید گوشی های هوشمند تصویری خود را در جهان به وجود آورد.

گوشی های تلفن همراه ایسر نیز مانند دیگر رقبای خود در انواع مختلف چه از نظر ظاهری و چه سیستم عامل اجرایی همواره در جهت رشد بوده است. در اینجا بهتر است کمی در مورد ساختار داخلی گوشی های تلفن همراه صحبت شود تا کمی آشنایی پیدا کنیم. قطعات داخلی یا به عبارتی اجزای تشکیل دهنده گوشی تلفن همراه که با آن ها کار می کند را می توان به این صورت معرفی نمود.
۱- مقاومت که دارای نوع معمولی که عددی روی آن نوشته نشده است و بر اساس نوارهای رنگی مشخص می شود و فیوزی (سیمی) است که اکثرأ به شکل مکعل مستطیل است و عدد و مقدار روی آن نوشته شده است.
۲- خازن سرامیکی و الکترولیتی
۳- سلف که بسیار کم خراب می شود و بیشتر پایه های آنها بر روی برد قطع می شود.
۴- ترانزيستور که برای انتقال noise و پارازیت به بدنه استفاده می شود فقط در مدار آنتن (رگلاتور).تعمیرات گوشی
۵- سي پيو يا پردازشگر که آی سی مغز مادربرد محسوب می شود و همه فعالیت های مادربرد به عهده اوست .اطلاعات به صورت دیجیتال و وارد Cpu می شود و پس از پردازش و تجزیه و تحلیل به قطعه مورد نظر ارسال می شود.
۶- فلش، این آی سی رابط بین مدارهای حافظه است و ارتباط بین ایتوپرام، CPU و سایر قطعات را برقرار می کند. علاوه بر آن منوهای دستگاه بر روی IC فلش نوشته شده است.
۷- Supply، این IC تقسیم ولتاژ مدار است و وظیفه آن تقسیم ولتاژ باطری بین قطعات دستگاه است.

۸- IC Antena power، این IC تقسیم کننده ولتاژ بین قطعات مدار آنتن است.

۹- IC Amply fire آمپلی فایر، وظیفه این IC تقویت سیگنال های صوتی است.

و بسیاری موارد دیگر.

خرابی ها و مشکلات گوشی های تلفن همراه ایسر:

استفاده از گوشی های تلفن همراه خود به طبع گاهأ با مشکلاتی مواحه می شود. از ساختاری که در مورد گوشی عنوان شد می توان به این نتیجه رسید که اگر مشکلی در عملکرد گوشی باشد شاید ایراد از قطعات داخلی باشد. برای مثال سی پی یو خیلی کم آسیب می بیند مگر اینکه ضربه شدیدی به دستگاه وارد شود .در اثر خرابی سی پی یو دستگاه به هیچ عنوان روشن نخواهد شد. سی پی یو غیر قابل تعویض می باشد ،معمولا بزرگترین آی موجود بر روی برد، سی پی یو است. فلش هم همین طور است و خیلی کم آسیب می بیند مگر اینکه ضربه شدیدی به دستگاه وارد شود. در اثر خرابی این IC فلش کلمه intel یا کلمه Flash نوشته شده است.  اگر آی سی supply خراب شود ولتاژی به دستگاه نمی رسد در نتیجه دستگاه روشن نخواهد شد. این IC قابل تعویض است و پس از تعویض مشکل حل می شود. در اثر خرابی آی سی آمپلی فایر صدای کپسول گوشی به شدت ضعیف خواهد شد و همراه با آن دستگاه دچار ضعف آنتن خواهد شد و در بعضی از دستگاه ها وظیفه power Antena به عهده آمپلی فایر است که خرابی این IC موجب عدم آنتن دهی دستگاه نیز می باشد. وبسیاری موارد دیگر که مربوط به برد اصلی است می شود و باید بررسی شود.

در صورت بروز مشکل در گوشی تلفن همراه خود می توانید با واحد تعمیرات گوشی تلفن همراه (موبایل) مجتمع فنی تعمیرگوشی تماس حاصل فرمایید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس »تهران-میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تعمیرات گوشی ایسر