تعمیرات گوشی مایکروسافت

ما روزگاری را سپری می کنیم که به عصر ارتباطات شناخته می شود یا بهتر است بگوییم نامگذاری شده است. اسباب و لوازم ارتباطی در این دوران بسیار گسترش یافته و سرعت انتقال اطلاعات نسبت به چند سال گذشته بالاتر رفته است و همچنان به روند خود در جهت بهبود کیفیت و سرعت انتقال ادامه می دهد. تکنولوژی های بسیاری در جهت بهبود این کیفیت ارائه شده است و دستگاه های مختلفی در جهت ارائه این خدمات ساخته شده اند. از جمله این دستگاه ها می توان به گوشی های تلفن همراه اشاره داشت که همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی همراه بوده و همچنان پیش می رود و سیر تکاملی را طی می نماید.

تعمیر گوشی

گوشی های تلفن همراه در نگاه اول از یک صفحه نمایش و صفحه کلید جهت ارتباط با صفحه نمایش تشکیل شده است اما کار اصلی به عهده قطعات داخلی می باشد که بسیار حساس بوده و بر اساس طراحی خاص و کارکردی که گوشی دارد و باید انجام دهد طراحی و ساخته شده است. برد اصلی گوشی های تلفن همراه دارای اجزای مختلفی هستند و برحسب کاربردی که دارند وظیفه ای را در ساختار گوشی بر عهده دارند و بخشی از فعالیت را انجام می دهند. از جمله قطعات اصلی الکترونیکی که می توان نام برد، خازن، مقاومت، سلف، دیود، ترانزیستور و آی سی (قطعه ای می باشد که از مدارات مجتمع تشکیل شده است و در درون هر یک قطعات بسیار زیادی با چینش مناسب قرار گرفته اند.آی سی ها بسته به کارشان عمل کرد های متفاوتی دارند) می باشند. تعمیرات موبایلبردهای موبایل را به سه قسمت یا بلوک اصلی تقسیم بندی می کنند که عبارتند از :

۱- بلوک  Radio Frequency یا بلوک RF، که این بلوک و قطعاتی که مربوط به آن هستند در قسمت بالای برد گوشی قرار می گیرند. وظیفه اصلی این بخش دریافت فرکانس های GSM از دکل های BTS مخابرات می باشد که بعد از دریافت این فرکانس ها اطلاعات موجود در آنها را جداسازی کرده و به قسمت های مورد نظر در گوشی ارسال می کند. این بلوک خود شامل چندین بخش و قطعه می باشد که شامل آنتن، سوئیچ آنتن، فیلتر های SAW، آی سی RF، کریستال۲۶مگاهرتز، VCO، آی سی PF یا PA می باشد.
۲- بلوک  Analog Frequency یا بلوک AF. پس از اینکه آی سی RF اطلاعات را از فرکانس ها جداسازی کرد آنها را به بلوک AF ارسال می کند. این بلوک شامل قطعاتی همچون آی سی Audio (صوت)، بلندگو و میکروفون می باشد. در این بخش اولین قطعه ای که اطلاعات وارد آن می شوند آی سی صوت می باشد.

۳- بلوک Base Band. این بلوک شامل واحدهایی همچون واحد MCU ، واحد UI و واحد منبع تغذیه و شارژ کننده می باشد. قطعات متعلق به این بلوک معمولا در قسمت میانی برد گوشی و پایین یافت می شوند. این قطعات شامل: آی سی CPU، آی سی های حافظه ای، آی سی پاور و آی سی شارژ، آی سی بلوتوث و آی سی رادیو FM می باشد.

هر کدام از بلوک های عنوان شده که دارای قطعات مختلفی هستند توضیح مختصری برایشان داده شد ولی این ها بخشی از ساختار گوشی می باشد که توضیح دقیق آن ها خارج از این بحث می باشد. به هرحال با مواردی که عنوان شد مشخص می شود این دستگاه به ظاهر کوچک چه فرآیندی را طی می کند تا بتواند کاری که مد نظر ماست را انجام دهد. در کلیت ساختار و کارهای گوشی تلفن همراه مشابه هم هستند ولی برخی بر اساس نوع کارکردی که دارند بسته به شرایط محیطی و کاری تغییرات مختصری دارند. شرکت های سازنده لوازم الکترونیکی بسیاری نیز در زمینه تولید گوشی های تلفن همراه فعالیت دارند که نام اشنا هستند و بازار جهانی را به دست گرفته اند و برخی صرفأ برای تولید داخلی یا برای منطقه خاصی تولید می شوند. یکی از شرکت های شناخته شده در زمینه تولید لوازم الکترونیکی و قطعات یارانه و … شرکت مایکروسافت می باشد که با تولید محصولاتی منحصر به فرد خود، توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند.

تعمیرات موبایل مایکروسافت

شرکت مایکروسافت کامپیوتری آمریکایی و چندملیتی است و بزرگترین شرکت ارائه نرم‌افزار رایانه در دنیاست، که به انتشار کتاب و تولید محصولات چندرسانه‌ای و ارائه خدمات پست الکترونیکی نیز می‌پردازد. در آوریل ۲۰۱۴ مایکروسافت شرکت فنلاندی تولید تلفن همراه نوکیا را برای ده سال خرید. بدین ترتیب تولید گوشی‌های تلفن همراه توسط شرکت نوکیا برای ده سال به مایکروسافت واگذار شد. با وجود این نوکیا اعلام کرد از این پس بر خدمات نرم‌افزاری، نقشه‌کشی، شبکه‌سازی و پیشبرد فناوری متمرکز خواهد شد. تلفن‌های همراه نوکیا پس از ورود گوشی‌های هوشمند به ویژهسامسونگ و آیفون، به سرعت از رده خارج شدند. اما بعده ها خود مایکروسافت اقدام به تولید گوشی های مختص به خود کرد که می توان نسل بعدی نوکیا نامید هر چند مايکروسافت عجله‌ي زيادي در معرفي پرچم‌دار جديد (با برند خود) نداشته باشد.. ویژگی ای که می توان گفت گوشی های مایکروسافت دارند که با سیستم عامل ویندوز کار می کنند.

خرابی های گوشی تلفن همراه مایکروسافت:

خرابی و بروز اختلال جز جدایی ناپذیر هر وسیله ای می باشد که با آن کار می کنیم و این خرابی ها یا می توان ناشی از استفاده نادرست از آن باشد و به خاطر اشتباه فردی صورت گیرد و یا در اثر عوامل خارجی که تحت کنترل ما نیستند به وجود آمده باشد. گوشی های تلفن همراه از جمله لوازم حساسی هستند که نیاز به مراقبت دارند البته باز بسته به نوع گوشی و مدلی که استفاده می شود این حساسیت متفاوت است ولی در کل گوشی های هوشنمد به علت ساختار حساس و پیچیده ای که دارند شرایط خاص خود را می طلبد. ضربه خوردن یکی از مواردی است که وقتی به گوشی وارد می شود ممکن است باعث تعویض بسیاری از قطعات آن شود و یا به برد آسیب بزند و برخی قطعات ان را از بین ببرد. چرا که این برد حاوی قطعات الکترونیکی بسیاری ریزی هستند که اگر از مدار خارج شوند برای پیدا کردن آن نیازمند این است که یک متخصص تعمیر موبایل روی آن وقت بگذارد. از مشکلات رایج گوشی های هوشمند هنگ کردن هنگام کار، کند شدن سرعت تاچ و عدم فرمانبری آن است که این مسئله می تواند ناشی از مشکلات نرم افزاری باشد و یا تاچ گوشی خراب شده باشد که باید تعویض شود. وبسیاری موارد دیگر که ناشی از بروز مشکل در کارکرد گوشی است.

در صورت بروز خرابی در گوشی تلفن همراه خود می توانید با واحد تعمیرات موبایل مجتمع فنی تعمیرگوشی تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت نسبت به رفع ان اقدام شود.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس » تهران-میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تعمیرات گوشی مایکروسافت