تعمیرات گوشی دورو (Doro)

یکی از نیازهای اجتناب ناپذیر بشر ارتباط داشتن با هم نوع خود است. این ارتباط می تواند مانند گذشته برخورد و مصاحبت رو در رو باشد یا به شکل امروزی از طریق دیجیتال و فضای مجازی. زمانی که گراهام بل تلفن را اختراع کرد شاید کمتر کسی تصور می کرد که این وسیله به شدت مورد استقبال قرار بگیرد به طوری که نوع دیگری از آن به صورت همگانی در اختیار افراد قرار بگیرد و هر شخصی برای خود گوشی مستقلی داشته باشد. گوشی های تلفن همراه یا به زبان عمومی موبایل از جمله لوازم ارتباطی دنیای امروز است که همراه با مقتضیات زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی قدم برداشته تا نیاز کابر خود را در حد امکان برآورده سازد.

اما این وسیله پرکاربرد دنیای امروز که به عصر ارتباطات و یا انفجار اطلاعات معروف شده است چگونه کار می کند؟ گوشی های تلفن همراه دستگاه های رادیویی هستند که توسط ارسال و دریافت صدا بر روی امواج اقدام به برقراری ارتباط در یک منطقه می کنند. به عبارتی دیگر یک دستگاه موبایل یا تلفن همراه همان گونه که از نامش پیداست یک تلفن قابل حمل است که می تواند از طریق یک ارتباط دهنده ی رادیویی، وقتی کاربر در جایی ساکن است یا در حال حرکت است در محدوده ی تحت پوشش سرویس دهنده ی تلفن همراه، به برقراری و دریافت تماس های تلفنی بپردازد. به عبارت دیگر تلفن همراه از طریق یک ارتباط رادیویی به سیستم های سوئیچینگ اپراتور تلفن همراه متصل می شود که ارتباط ما با شبکه ی تلفن عمومی را برقرار می کنند.

گوشی تلفن همراه با روش بدون سیم (wireless) از طریق امواج الکترو مغناطیسی با آنتی که به آن BTS گفته می شود ارتباط دارد و از طریق آن به شبکه موبایل وصل می شود(به جای دو رشته سیم مسی). وقتی که شما تلفن همراه خود را روشن می کنید یا اقدام به برقراری ارتباط یا ارسال پیام کوتاه می کنید، گوشی شما یک پیام به آنتن مخابراتی مربوط به تلفن همراه که در نزدیکترین محلی که شما هستید قرار دارد، می فرستند. وقتی که تماس برقرار شد، تماس شما از طریق کابل و یا فیبر نوری به نقطه دسترسی بی سیم،که در پایین دکل که به یک سویچ چند پرت متصل است، حرکت می کند. تماس شما می تواند از طریق ۲ روش به شبکه اصلی راه پیدا کند. یکی از طریق خطوط T1 ‎ و یا T3 ‎ که روش معمول انتقال است و بر روی بستر کابلی واقع در زیر زمین انجام می پذیرد و دیگری اینکه داده ها از طریق یک آنتن بی سیم پرقدرت که در دید مستقیم یکی دیگر از سایت های دارای اتصال کابلی قرار دارد، توسط امواج ‎ریز موج ‎منتقل می گردند. ‎

تعمیرات گوشی

تماس ورودی از شبکه اصلی به سمت سوییچ باز می گردد و پس از آن به بالا، به سمت آنتن هدایت می شود تا به سمت دستگاه تلفن همراه برود (در صورتی این اتفاق رخ می دهد که دستگاه تلفن در پوشش همان آنتن باشد).

Doro یک شرکت سوئدی است که با تمرکز بر توسعه، بازاریابی و فروش محصولات مخابراتی و لوازم الکترونیکی مصرفی و همچنین اخیرا نرم افزار سازگار با سالمندان است. دفتر مرکزی این شرکت در لُند سوئد است. دارای تجربه بیش از ۳۸ سال در بخش مخابرات است. محصولات Doro در حال حاضر به طور گسترده در بیش از ۳۰ کشور در سراسر پنج قاره در دسترس است. دسته بندی محصولات این شرکت عبارتند از تلفن های همراه (۲G و ۳G فعال)، گشت و گذار و خواندن صفحات، محصولات telecare (مراقبت درمانی که برای مراقبت از افراد سالخورده و افرادی که توانایی تحرک فیزیکی کمتر از حد معمول را دارند به صورت از راه دور انجام می دهد و مراقبت و اطمینان لازم را برای آنها فراهم می آورد تا در خانه های خود زندگی کنند) و نرم افزار می باشد.

تعمیرات گوشی دورو

با توجه به ویژگی هایی که در مورد برند دورو گفته شد می توان گفت این شرکت به تولید گوشی های تلفن همراه معمولی بیشتر مبادرت دارد زیرا بیشتر هدف آن مربوط به سالمندان امکان استفاده آنها از این وسیله می باشد.تعمیرات گوشی درو مخصوص سالمندان گوشی های تلفن همراه به هر شکل و در هر برندی که باشند در برخی اجزا و نحوه عملکرد مشابه هستند و بعضأ دارای سخت افزار و نرم افزارهای مشابهی می باشند. بیشتر رقابت شرکت های تولید کننده گوشی های تلفن همراه در صدد تولید گوشی ای با ظاهری نه تنها زیبا هستند که استفاده از ان برای کاربر آسان باشد و اندازه ای مناسبی داشته باشد به عبارت دیگر ارگونومی آن مناسب باشد و رعایت شده باشد. گذشته از ظاهر آن سیستم نرم افزاری و سیستم عاملی که روی آن اجرا می شود نیز مورد توجه کاربران می باشد که هر کدام بیشتر و بهتر پاسخ گوی نیاز او باشد به سمت آن کشیده خواهند شد.

گوشی های تلفن همراه دارای اجزای داخلی (سخت افزاری) مانند: برد اصلی که بسیاری از قطعات روی آن سوار است و در صفحه کوچکی قرار دارد. LCD (صفحه نمایش)، Key pad (صفحه کلید)، کانکتورهای سیستم، باتری، بازِر (کپسول زنگ)، بلندگو یا اسپیکر، میکروفن (کپسول)، ویبراتور، آنتن، انواع سوئیچ، دوربین و … از اجزای سخت افزاری آن می باشد.

خرابی های گوشی تلفن همراه دورو (Doro) 

برد اصلی گوشی های تلفن همراه دارای قطعات الکترونیکی حساس وظریفی می باشند که با کوچکترین ضربه و یا حرارت بالاتر از توان آنها از بین رفته و از مداری که آنها را به هم متصل کرده است خارج می کند و نمی گذارد تا دستگاه عملکرد خود را داشته باشد. قطعات الکترونیکی شامل خازن، مقاومت، دیود، آی سی و … می باشند. برای مثال اگر باتری گوشی شما بیش از حد داغ شود یا در اثر استفاده از برنامه سنگین روی گوشی  شما و یا هنگام شارژ ممکن است به این قطعات آسیب برساند و مثلا اتصال لحیم آن را ذوب کند و باعث  کنده شدن قطعه شود و یا حرارت بالا قطعه را نیز از بین ببرد. داغ شدن بیش از حد باتری نشان از خرابی باتری می تواند باشد یا اشکال دیگر در اجزای داخلی آن. بنابراین می توان گفت سالم بودن باتری و درست کارکردن آن بیشترین کمک را به سالم بودن گوشی می کند. هنگ کردن گوشی هنگام کارکردن، خاموش شدن خود به خودی، نداشتن صدا و یا تصویر، نشناختن سیم کارت و بسیاری موارد دیگر که نشان دهنده وجود اختلال در سیستم گوشی می باشد.

در صورت بروز خرابی در سیستم گوشی تلفن همراه خود با واحد تعمیرات گوشی تلفن همراه مجتمع فنی تعمیرگوشی تماس حاصل فرمایید تا توسط متخصصین این مرکز با استفاده از ابزار و تجهیزات به روز بررسی شود و نسبت به رفع خرابی آن اقدام شود.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس» تهران-میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تعمیرات گوشی دورو (Doro)