تعمیرات گوشی ایسوس

گوشی های تلفن همراه یا اسم رایج آن موبایل امروزه یکی از لوازمی است که می توان به جرأت گفت جز جدایی ناپذیر زندگی بشر شده است. وجود آن به حدی برای برخی افراد ضروری است که تمامی کارهای خود را با ان انجام می دهند. این وسیله کوچک و پرکاربرد در ابتدا به صورت محدود استفاده می شد و وزن گوشی ها تا حدود ۲ کیلوگرم نیز می رسید. تعمیرات گوشیاز آنجایی که علم و تکنولوژی همواره در راستای بهتر شدن شرایط برای بشر پیش می روند گوشی های تلفن همراه مدتی نگذشت که کوچک تر و سبکتر شدند و دامنه تحت پوشش شبکه گسترده شد و تقریبأ همه می توانند در بیشتر نقاط از پوشش آنتن دهی استفاده کرده و از این وسیله بهره مند شوند.

در سال ۱۹۷۳ میلادی، روزی بود که اولین تماس تلفنی موبایل با موبایل‌های اولیه توسط مارتین کوپر یکی از مدیران شرکت موتورولا از خیابانی در نیویورک به رئیس شرکت رقیب موتورولا انجام گرفت. گوشی ای که با ان ارتباط برقرار شد توسط شرکت موتورولا که در آن زمان یک شرکت کوچک بود دایناتَک نام داشت و به تلفن آجری ملقب بود، ارتفاع آن حدود ۲۰ سانتیمتر و دارای ۳۰ مدار الکترونیکی و یک باتری بود که ۱۰ ساعت طول می کشید تا شارژ شود و فقط نیم ساعت دوام داشت. استفاده از تلفن همراه تا آن زمان فقط تماس صوتی بود و یک سال بعد قابلیت ارسال پیام کوتاه یا همان SMS مقدور شد. در سال  ۱۳۷۲ تلفن همراه وارد ایران شد. اولین گوشی تلفن همراهی که وارد ایران شد مربوط به شرکت نوکیا بود و بعد از آن کم کم با گسترش روابط تجاری و استقبال از تلفن همراه شرکت های الکترونیکی اقدام به تولید گوشی های مختلفی در اندازه و شکل و با قابلیت های نرم افزاری خاص خود کردند و برندهای مختلفی نیز کم کم وارد بازار ایران شد و مورد استقبال قرار گرفت.

امکاناتی که گوشی های امروزی دارند در گذشته به این صورت نبود و همانطوری که عنوان شد در ابتدا تماس صوتی فقط انجام می شد و بعد از یکسال امکان ارسال پیام کوتاه مقدور شد. دیگر امکانات گوشی های تلفن همراه مانند رادیو، دوربین عکاسی و فیلم برداری و … کم کم به آن اضافه شدند تا به شکلی که امروز می بینیم در آمده است و مسلمأ باز امکانات دیگری به آنها افزوده خواهد شد.

تعمیر گوشی

از جمله برندهایی که در مورد گوشی های تلفن همراه استفاده می شود می توان ایسوس را نام برد. ایسوس تِک یا به اختصار که به ایسوس شناخته می شود از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده ی رایانه و تجهیزات جانبی در دنیا است که مرکز آن در تایپه پایتخت تایوان قرار دارد. محصولات اصلی آن شامل مادربورد، مادربورد سرور، رایانه شخصی، سیستم سرور، لپ‌تاپ، نمایشگر کریستال مایع، کارت ویدئو، کارت ویدئوی ۳ بعدی و دستگاه‌های اینترنت پهن‌باند می‌شود. از دیگر محصولات این شرکت، تلفن همراه، رایانهٔ جیبی، دیسک‌گردان‌های نوری، روتر ارتباط بی‌سیم، قطعات شبکه و دیگر ابزارهای جانبی مانند ابزار حکاکی بر روی دیسک و وب‌کم را می‌توان نام برد.

ما بیشتر ایسوس را با لپ تاپ و تبلت می شناسیم اما این شرکت همانطور که عنوان شد دارای گوشی های تلفن همراه است و خب این برای علاقمندان به این برند مورد توجه خواهد بود و سعی خواهند کرد که گوشی ای که تمایل دارند داشته باشند از برند محبوبشان باشد. ایسوس در کشور ما نیز طرفداران خود را دارد و از آن استفاده می کنند. شرکت ایسوس از جمله شرکت های خلاق است که در جهت جلب توجه کاربر خود و راحتی او هنگام استفاده قدم بر می دارد. به‌‌عنوان نمونه میتوان گفت که همانطور که می دانید موبایل ها برای تلفن‌بودن طراحی شده‌اند ولی امروزه ما برای انجام کارهای خود روی اینترنت مدت زمان زیادی به صفحه ‌نمایش آن خیره می‌شویم. به همین دلیل تیم طراحی ایسوس برای این منظور راه‌ حلی ارائه داده که در آن، همزمان ترکیبی از یک تبلت ایسوس و یک موبایل ایسوس رابه همراه دارید، از همین رو فون‌ پد ایسوس تولید شده است.  Zenfone  یکی از محصولات جدید اندرویدی و مقرون به صرفه ی ایسوس است که جدا از امکانات قابل توجه دارای قیمیت مقرون به صرفه و ارزان است.

تعمیر فون پد ایسوستعمیر زنفون ایسوس

ساختار داخلی گوشی های تلفن همراه به صورت کلی مشابه هستند و فقط در جزئیات و سیستم عاملی که روی آن اجزا می شود متفاوت هستند و این تفاوت باعث رقابت آن ها شده است. هر گوشی تلفن همراه دارای برد اصلی ای است که بر اساس طرح عملکردی آن، طراحی و ساخته شده است و دارای قطعات الکترونیکی است که هر یک بنابر وظیفه ای که دارند در  مدار عمل می کنند و اگر خراب شوند یا به هر دلیلی از مدار حذف بشوند کارکرد دستگاه را ممکن است با مشکل مواجه کنند. این اجزا عبارتند از: مقاومت که وظیفه کنترل و محدود کردن جریان ورودی را به عهده دارد. خازن که کار ذخیره انرژی الکتریکی را انجام می دهد. آی سی قطعه ای است که از مدارات مجتمع تشکیل شده است و در درون هر یک قطعات بسیار زیادی با چینش مناسب قرار گرفته اند.آی سی ها بسته به کارشان عمل کرد های متفاوتی دارند. ترانزیستور که بیشتر به عنوان تقویت کنندگی و سویچینگ استفاده می شود. دیود و سلف و … از دیگر قطعات می باشند. باتری، صفحه نمایشگر، و … از دیگر اجزای سازنده گوشی می باشد.

خرابی های گوشی ایسوس:

مواردی که در مورد قطعات ساختار گوشی تلفن همراه ایسوس یا هر نوع برند دیگر عنوان شد در کارکرد درست این دستگاه دخیل بوده و باید به خوبی مراقبت شود. این قطعات بسیار ظریف بوده و با لحیم به برد متصل شده اند و اگر این قلع ذوب شود یا در اثر فشار و … کنده شود مدار به درستی کار نخواهد کرد. از این رو بهتر است تا حد ممکن از ضربه و گرمای بالا در امان باشد تا آسیب نبینند. در صورتی که آسیب دیدند باید به تعمیرکار مجرب سپرده شود تا توسط او مشخص شود که کدام قطعه آسیب دیده است. داغ شدن بیش از حد باتری می تواند از جمله عوامل آسیب رساندن به برد باشد. از دیگر مشکلات می توان به خرابی تاچ گوشی اشاره کرد که به خوبی عمل نمی کند و باید تعویض شود. و بسیار موارد دیگر که نشان دهنده وجود اشال د سیستم عملکرد دستگاه است.

در صورت بروز هر گونه خرابی در گوشی تلفن همراه خود با واحد تعمیرات گوشی تلفن همراه مجتمع فنی تعمیرگوشی تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲

آدرس »تهران-میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تعمیرات گوشی ایسوس