تعمیرات گوشی وایوفون

برخی از لوازم هستند که در زندگی روزمره ما کاربردهای بسیاری دارند و بخشی از کار ما به آن ها وابسته است و بنابراین برای ما عملکرد درست آن ها و اینکه همواره سالم باشند بسیار حائز اهمیت است و تمامی تلاش ما این است که به خوبی از آن استفاده کنیم و از آن ها مراقبت کنیم. از جمله این لوازم می توان به گوشی های تلفن همراه اشاره کرد که لزوم و وجود آن ها امروزه برای کسی پوشیده نیست و در تمامی نقاط دنیا مردم از آن استفاده می کنند. هر کس بنابر نوع کاری که انجام می دهد و انتظاری که از گوشی تلفن همراه دارد انواع مختلفی از آن را استفاده می کند.

گوشی های تلفن همراه امروزی با گوشی های اولیه بسیار متفاوت هستند و می توان گفت قابل مقایسه نیستند. گوشی های تلفن همراه اولیه دارای وزنی در حدود ۲ کیلوگرم بودند اما برخی از گوشی های تلفن همراه امروزی که در صدد ورود به بازار هستند به قدری سبک و نازک هستند که قابلیت خم شدن را دارند. گوشی های تلفن همراه اولیه امکانات بسیار محدودی داشتند و تا مدت ها فقط می شد با آن ها تماس صوتی برقرار کرد. تعمیرات تلفن همراهاما گوشی های تلفن همراه امروزی به قدری امکانات برای آن ها در نظر گرفته شده است (گوشی های هوشمند) که می توان گفت برای مثال به یک دفتر کار یا استودیوی ضبط موسیقی یا فیلم سازی و ویرایش تصاویر تبدیل شده است. با ایجاد اپلیکیشن ها یا همان برنامه های کاربردی بسیاری از افراد کسب و کار آنلاین راه انداختند و به این ترتیب کارهای خود را مدیریت می کنند.

زمانی که گوشی های تلفن همراه اولیه روانه بازار مصرف شدند برخی از شرکت های الکترونیکی و یا حتی غیر از حوزه الکترونیک و دیجیتال رو به گسترش کار خود در این زمینه کردند و در این عرصه پا گرفته و قدرتمند شدند و با نام برخی از این شرکت ها آشنایی داریم. برخی از شرکت یا به تازگی پا به عرصه گذاشته اند و یا فقط در محدوده خاصی فعالیت می کنند از این رو کمتر شناخته شده هستند. از جمله شرکت های تولید گوشی های تلفن همراه شرکت وایوفون هست. وایوفون یک شرکت ژاپنی تولید کننده کامپیوترهای شخصی و گوشی های تلفن همراه هوشمند است. گوشی های این شرکت نیز در مدل ها و سیستم عامل های مختلفی عرضه می شود. سیستم عامل ویندوز ۱۱ و اندروید از جمله این سیستم عامل ها می باشد.vaio-phone

گوشی های تلفن همراه یا در اصطلاح عامیانه موبایل دارای اجزای مختلفی هستند و در ساختار کلی نسبتأ مشابه هستند و تفاوت های جزئی دارند و در مورد سیستم نرم افزاری بنا به کارکردی که دارند با هم متفاوت هستند. در موبایل قطعات آن روی برد اصلی سوار می شوند. اما چون دستگاه موبایل کوچک بوده و ساختاری جمع و جور دارد کمی با بقیه بردهایی که برای مثال در کامپیوتر وجود دارد متفاوت است و این بردها دارای ۷ لایه بوده که از داخل هر کدام از این لایه ها مدارهای مختلف عبور داده شده اند و این مدارها در قسمت هایی از برد به هم متصل می شوند که به این قسمت ها متالیزه گفته می شود. هر مدار دارای اجزای مختلفی مانند مقاومت، خازن، سلف، دیود، دیود نوری، کریستال که قطعه‌ای دو پایه است که بیش‌تر برای نوسان‌سازی استفاده می‌شود، ترانزیستور، آی سی است. از دیگر اجزای گوشی موبایل می توان صفحه نمایش ال سی دی، آنتن، اسپیکر، میکروفون، باتری، اتصال دهنده ها و سیم های رابط می توان نام برد. هر کدام از اجزایی که ذکر شد بر کارکرد گوشی تأثیر گذار بوده و عملکرد آن را نشان می دهد.

خرابی های گوشی تلفن همراه آیوفون

گوشی های تلفن همراه از آنجا که بسیار پر کاربرد هستند و روزانه شاید بتوان گفت ۲۴ ساعت این وسیله روشن است و از ان استفاده می کنیم با بروز خرابی و اختلال قطعأ مواجه خواهد شد. اما اگر اصول مربوط به نگه داری و استفاده از آن را رعایت نکنیم عمر مفید گوشی های تلفن همراه کاهش یافته و زودتر از آنچه که تصور کنیم خراب می شود. استفاده از گوشی تلفن همراه در حین شارژ شدن خود یکی از عواملی است که باعث کاهش عمر باتری و یا بعضأ خرابی می شود. از آنجایی که باتری ها روی برد اصلی گوشی ها قرار دارند در  صورتی که بیش از حد داغ شوند به قطعات برد اصلی آسیب وارد می کنند و این خود منجر به خرابی و حتی سوختن گوشی و از کار افتادن آن می شود. از دیگر مواردی که می توان برای خرابی یا وجود اختلال در عملکرد گوشی شمرد در صورتی که گوشی ما هوشمند باشد صفحه نمایش گوشی ما لمسی خواهد بود و سرعت پایین پاسخ گویی صفحه تاچ نشان دهنده وجود مشکل در بخش مربوط به تاچ گوشی است. گاهی پیش می آید که در حین گوش دادن به موسیقی و یا دیدن فیلم و یا حتی عکس در گوشی خود گوشی هنگ کند یا ناگهان خاموش شود که این موضوع اگر ادامه دار باشد باید حتمأ نسبت به رفع آن توسط تعمیرکار متبحر اقدام کرد. عدم اتصال به اینترنت، خوانده نشدن سیم کارت و یا کارت حافظه، از کار افتادم ورودی های گوشی تلفن همراه، از کار افتادن دکمه های گوشی، ویروسی شدن گوشی، عدم اجرا شدن برنامه ها در گوشی، قفل شدن و از دست دادن اطلاعات و … از جمله مواردی است که نشان دهنده وجود مشکل در گوشی تلفن همراه ما است و باید نسب به رفع ان اقدام شود.

مجتمع فنی تعمیر گوشی به عنوان یکی از قویترین مراکز تعمیرات و آموزش تعمیرات لوازم الکترونیکی و دیجیتالی در سطح کشور می باشد که دارای واحدهای تعمیراتی مختلفی می باشد و یکی از واحدهای تخصصی این مرکز واحد تعمیرات موبایل (گوشی تلفن همراه) می باشد که زیر نظر متخصصین کارآزموده قرار دارد. در صورت بروز خرابی یا مشکل در نحوه کارکرد گوشی تلفن همراه خود می توانید با واحد تعمیرات موبایل مجتمع فنی تعمیر گوشی تماس حاصل فرمایید و یا مراجعه حضوری داشته باشید تا مشکل دستگاه شما توسط متخخصین این واحد بررسی، عیب یابی و رفع شود.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس» تهران –میدان انقلاب به سمت آزادی – جمالزاده شمالی- تقاطع نصرت-ساختمان۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تعمیرات گوشی وایوفون