تعمیرات گوشی مارشال

درباره تلفن و داستان اختراع آن تقریبأ همه ما مطلع هستیم. تلفن توسط الکساندر گراهام بل با همکاری دوستش واتسون اختراع شد، و در ژانویه ۱۸۷۶ میلادی دستگاه تلفن بل به کار افتاد. پس از اختراع تلفن، به دلیل کاربردی که داشت و نیاز بسیاری را رفع می کرد و باعث سرعت بخشیدن به انتشار اطلاعات و اخبار می شد، به سرعت مورد توجه قرار گرفت و مورد مصرف قرار گرفت و روز به روز بر بهتر شدن آن و اینکه بتوان در فواصل دورتر هم از آن بهره برد کار می شد و کم کم از تماس در داخل شهر به بین شهرها، استان ها و کشورها و قاره ها گسترش یافت تا به شکل امروزی رسید. در ایران تلفن از سال ۱۲۶۵ توسط رشته سیم تلفنی که بین تهران و شاهزاده عبدالعظیم کشیده شد بود شروع به کار کرد و با گسترش آن به شکلی که امروزه می بینیم در دسترس همگان است. در گذشته شاید کاربران مجبور می شدند که برای مدتی (حتی چندین سال) منتظر بمانند تا تلفن به منزل آن ها راه یابد اما امروزه به دلیل دست یابی به تکنولوژی آن و سرعت داشتن کارها نسبت به گذشته در عرض چند روز تلفن منزل شخص برقرار می شود.

تعمیر گوشی

یکی از کارهایی که بعد از اختراع تلفن و در اختیار گذاشتن آن به مردم صورت گرفت برپایی مکان هایی بود شما با پرداخت هزینه می توانستید با جایی تماس بگیرید. برای مثال در خیابان هستید و نیاز دارید با منزل یا جای دیگر تماس بگیرید در چنین شرایطی تنها راه این است که تلفنی را پیدا کنید تا تماس بگیرید. تلفن های عمومی یکی از امکاناتی است که دولت ها برای شهروندان قرار دادند تا از طریق آن با پرداخت هزینه ای اندک با هر جایی که نیاز دارند تماس داشته باشند استفاده کنند. در برخی از مناطق که امکان اینکه به همگان خدمات ارتباطی مخابرات تعلق بگیرد وجود نداشت مراکزی را ایجاد کردند و چند خط تلفن به آن ها داده می شد تا از طریق آن بتوانند تماس بگیرد. در چنین مکان هایی شماره گیری توسط مرکز صورت می گرفت و با اتصال و برقراری تماس کاربر با آن صحبت می کرد. اما امروزه کمتر چنین مراکزی وجود دارند و همه در منزل خود خط تلفن دارند. شاید بتوان گفت نسل اولیه تلفن های همراه امروزی همین کیوسک های تلفن عمومی بود، منتها با این تفاوت که امکان جا به جا شدن آن ها میسر نبود و در برخی مناطق مستقر بودند.تعمیرات گوشی موبایل اما امروزه موبایل با همان تلفن همراه به توجه به اینکه امکان جا به جایی دارد و هر زمان و مکانی که نیاز داشته باشید می توان از آن استفاده کرد مورد استقبال واقع شده است و روز به روز بر کاربران آن به واسطه امکانات بیشماری که در اختیار کاربر قرار می دهد افزوده می شود. البته می توان روند اختراع و تولید و توزیع گوشی های تلفن همراه هم کمی شبیه به تلفن های ثابت بوده ولی گسترش آن سرعت بیشتری داشته است به گونه ای که با گوشی های تلفن همراهی امروزه مواجه هستیم که به ظاهر هیچ شباهتی به تلفن همراه ندارند ولی بنابر نوع کاربری ای که دارند و شرایط مختلف به این شکل طراحی شده اند. برای مثال گوشی های تلفن همراهی وجود دارند که به راحتی می توانید دور مچ یا بازوی دست خود بپیچید، و یا حتی آن را برای اینکه جای کمتری بگیرد مانند کاغذ تا بزنید!

گوشی های تلفن همراه بسیاری در بازار وجود دارند در مدل های مختلف برای سلیقه و کاربری مختلف، هر کدام از آنها توسط برندهای به نام و یا تازه تأسیس شده وجود دارند که با ویژگی های خاصی محصول خود را روانه بازار هدف می کنند. از جمله شرکت های تلوید کننده شناخته شده گوشی تلفن همراه می توان به مارشال اشاره کرد که در مورد تبلت و تلویزیون و دستگاه ست تاپ باکس یا همان گیرنده دیجیتالی و دیگر محصولات آن شناخت داریم.

تعمیرات گوشی تلفن همراه مارشال

خرابی های گوشی تلفن همراه مارشال:

هر دستگاهی دارای ساختار منحصر به فرد خود است که طراحی شده است که کاری از آن انتظار می رود را به خوبی اجرا کند و نتیجه را ما ببینیم. گوشی تلفن همراه نیز از آن دسته لوازمی است که به سبب اندازه کوچک آن دارای ساختار نسبتأ پیچیده و ظریفی است و تمامی اجزا باید در محفظه کوچکی کنار هم قرار بگیرند و کار خود را به خوبی انجام دهند. قسمت عمده و اصلی دستگاه گوشی تلفن همراه برد اصلی آن می باشد که بسیاری از قطعات روی آن سوار شده است و طبق مداری که طراحی شده است برای انجام فرمان ها به هم مرتبط هستند. در انواع گوشی های تلفن همراه و برندهای مختلف آن تفاوت ممکن است این باشد که تنها شکل و اندازه قطعات متفاوت باشند، همچنین موقعیت قطعات در هر مدل ممکن است متفاوت باشد. اما عملکرد این قطعات در تمامی گوشی ها یکسان خواهد بود. قطعات یک گوشی تلفن همراه به دودسته داخلی و خارجی تقسیم می شود.

برخی از قطعات داخلی عبارتند از:

 PCB : برد سبز یا آبی رنگ داخل یک تلفن همراه PCB  یا مادر برد نامیده می شود که مهمترین بخش در یک تلفن همراه است چرا که تمامی ICها با عملکردهای مختلف برروی این برد مدار ثابت هستند و تمامی قطعات روی آن قرار دارد و می توان گفت قلب گوشی تلفن همراه می باشد.

 باتری: برق مورد نیاز تلفن همراه را تامین می کند و می توان گفت عمده مشکلات گوشی نیز از این قطعه ناشی می شود.

 میکروفون: همچنین میکروفن و قطعه دهان نامیده می شود. این دستگاه صدا را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. 

 اسپیکر: همچنین قطعه گوش و گیرنده نامیده می شود. این دستگاه سیگنال الکتریکی را به سیگنال صدا تبدیل می کند.

 لرزاننده: یک لرزاننده همچنین موتور لرزش و موتور ویبرا نامیده می شود. لرزاننده یک موتور DC بوده که هنگام چرخش موجب ارتعاش می گردد.

 آنتن: آنتن به منظور دریافت و انتقال سیگنال ها به کار می رود. در گوشی های تلفن همراه قدیمی، آنتن ها خارج از دستگاه بود.

 صفحه نمایش:این صفحه مبتنی بر کریستال مایع بوده و در نتیجه LCD نامیده می شود (صفحه نمایش کریستال مایع).

 تاچ: این بخش شفاف بوده، در بالای LCD قرار داشته و اجازه می دهد تابع تاچ کار کند.

 متصل­ کننده شارژ: این سوکتی است که در آن یک شارژ خارجی به شارژ باتری تلفن همراه متصل می گردد. 

قطعات خارجی:

قطعات خارجی متشکل از قاب هایی برروی درپوش بوده که می توان آنها را جدا کرده و با دست به کمک ابزارهای باز کننده جایگزین نمود.

اگر هر کدام ایز این بخش های ذکر شده به خوبی کار خود را انجام ندهند گوشی تلفن همراه شما دچار اختلال در کارکرد خود می شود که باید توسط متخصص بررسی و عیب یابی و رفع شود. در چنین شرایطی متخصصی که به خوبی تشخیص دهد که ایراد کار کجاست بسیار حائز اهمیت است.

مجتمع فنی ملی پایتخت با یکی از قویترین مراکز آموزش تعمیرات و تعمیرات لوازم الکترونیکی و دیجیتالی در سطح کشور می باشد که دارای گروه متخصص در زمینه انواع تعمیرات می باشد. در صورت بروز خرابی در سیستم گوشی تلفن همراه خود می توانید با واحد تعمیرات موبایل مجتمع فنی تعمیرگوشی تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۰۱۸۲۳

آدرس » تهران-میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تعمیرات گوشی مارشال